W sytuacji nasilającego się zjawiska agresji społecznej, bezpieczeństwo pracowników pomocy społecznej staje się priorytetowym zadaniem dla kierownictwa Ośrodków Pomocy Społecznej.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom system OPOS24 zapewni Państwu zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników wychodzących w teren.
System OPOS24 wspomaga w sytuacjach
Zagrożenia zdrowia lub życia u pracowników pomocy społecznej działających w terenie
Potrzeby kontaktu z Ośrodkiem Pomocy Społecznej lub operatorem Telecentrum Opieki
Potrzeby natychmiastowego zaalarmowania Policji, grupy interwencyjnej lub innej formacji porządkowej
Braku możliwości słownego przekazania potrzeby wezwania pomocy
Podstawowe funkcje systemu OPOS24
Przekazywanie „cichego” alarmu do Telecentrum Opieki
Natychmiastowe powiadamianie służb porządkowych po odebraniu alarmu w sytuacji zagrożenia
Po włączeniu alarmu możliwa jest praca w trybie nasłuchu, gdzie rejestrowane są dźwięki i odgłosy z miejsca zdarzenia, co umożliwia lepszą ocenę sytuacji pracownika
Lokalizacja miejsca przebywania pracownika pomocy społecznej, który wezwał alarm, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów o podwyższonym ryzyku wystąpienia agresji
Tworzenie obszarów o podwyższonym stopniu ryzyka w oparciu o mapy cyfrowe
Wygodne narzędzie do planowania i określania wizyt w terenie dla pracownika pomocy społecznej
Odbieranie wezwań od wielu osób działających w różnych miejscach
Wykorzystanie ogólnodostępnych telefonów GSM typu smartfon
Możliwość wyboru dowolnego operatora GSM, takiego jaki najlepiej funkcjonuje na terenie OPS
Schemat działania usług w OPOS24.
Sercem systemu OPOS24 jest profesjonalne Telecentrum Opieki zapewniające:
Całodobowe przyjmowanie alarmów i zgłoszeń
Szybkie wezwanie pomocy lub służb porządkowych w sytuacji zagrożenia
Lokalizowanie pracowników, którzy użyją przycisku SOS, np. w miejscach podwyższonego ryzyka
Dostępność usług na terenie całego kraju